loading...

موسسه ثبتی وحقوقی

اخذ کد اقتصادی

پس از ثبت شدن شرکت،نیاز اصلی شرکت اخذ کد اقتصادی می باشد. کد اقتصادی، یک کد 12 رقمی است که برای عقد قرار داد با شرکت ها ، صادر کردن فاکتور ، شرکت کردن در  مناقصات و حتی افتتاح حساب بانکی شرکت ها به آن نیاز دارند. 

لازم به ذکر است که کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف به اخذ کد اقتصادی می باشند. 

مدارک لازم برای دریافت کد اقتصادی به شرح زیر می باشد:

 کپی اساسنامه شرکت 

تکمیل دفترچه مودیان مالیاتی  

تکمیل فرم های مربوط به اخذ کد اقتصادی از اداره مالیات

برابراصل شده کپی تمامی مدارک هویتی موسسین و هیئت مدیره

 کلیه آگهی های تاسیس شرکت 

  کپی از جواز کسب و پروانه بهره برداری 

کپی از شرکت نامه و تقاضانامه شرکت( برای شرکت با مسئولیت محدود ،شرکت تضامنی، نسبی، مختلط و موسسه ها)

کپی از اظهارنامه شرکت  ( برای شرکت های سهامی)

کپی از سند مالکیت

تکمیل درخواست کد اقتصادی

نامه شروع فعالیت شرکت به همراه مهر شرکت

 گواهی امضا کسانی که صاحب امضا مجاز هستند

mazloomiyan بازدید : 85 سه شنبه 30 بهمن 1397 زمان : 14:20 نظرات

 کارت بازرگانی

هر تاجر یا بازرگانی که بخواهد در خارج از کشور اقدام به خرید و فروش و یا صادرات و واردات اقدام نماید، باید کارت بازرگانی اخذ کند. کارت بازرگانی از زمانی که صادر می شود تا یک سال دارای اعتبار می باشد و پس از این مدت باید تمدید شود. آن دسته از ملوانانی که مدام در سواحل کشور دررفت و آمد هستند، تعاونی های مرزنشین و کارگرانی که دارای کارنامه شغلی بوده و درخارج از کشور اشتغال به کار دارند نیازی نیست کارت بازرگانی اخذ نمایند. 

فرآیند اخذ کارت بازرگانی چه مراحلی دارد؟

در مرحله نخست وارد سایت اتاق بازرگانی شوید. از بخش عضویت و کارت بازرگانی ، گزینه ثبت نام را انتخاب کنید ویکی از گزینه های تمدید ، صدور یا تغییر کارت بازرگانی را برگزینید.

ابطال و انصراف کارت بازرگانی

ابطال کارت بازرگانی به دو صورت اجباری و اختیاری(انصراف) انجام می شود. هم چنین در شرایط به سرقت رفتن و یا مفقودی کارت، دارنده باید پیگیری نماید و کارت را به حالت تعلیق درآورد تا از سو استفاده های احتمالی جلوگیری شود.

ابطال اجباری کارت بازرگانی چگونه صورت می گیرد؟

در صورتی که پس از صادر شدن کارت بازرگانی بر وزرات بازرگانی محرز گردد که شخص حقیقی یا حقوقی فاقد شروط دریافت کارت بازرگانی می باشد، می تواند اقدام به ابطال کارت نماید. و همچنین بر اساس قانون گمرگ ایران در صورتی که دارنده کارت مرتکب قاچاق شود، علاوه بر باطل شدن کارت بازرگانی محکوم به مجازات خواهد شد.

mazloomiyan بازدید : 323 دوشنبه 29 بهمن 1397 زمان : 12:54 نظرات

ثبت برند و علامت تجاری

 برند در نگاه اول شاید فقط یک نام باشد ولی این نام در ذهن مشتریان محصولات شما تداعی کننده کیفیت و کارایی محصولات است . این ذهنیت در طی سالیان دراز و در اثر تلاش متخصصان و تولید کنندگان شکل می گیرد.

در صورت  ثبت نکردن برند ، امکان سو استفاده و سودجویی وجود خواهد داشت و به ناگاه تمامی تلاش هایچندینساله شما از بین خواهد رفت و ممکن است اعتماد و اشتیاق مشتریان خود را به آسانی از دست بدهید. 

قوانین ثبت برند:

برند می تواند فارسی یا لاتین باشد که البته به ثبت رساندن هریک قوانین خاص خود را دارد .

 باید توجه داشته باشید که مدت اعتبار ثبت یک برند 10 سال می باشد و پس از به پایان رسیدن این مدت باید نسبت به تمدید اعتبارثبت برند خود اقدام نمایید. 

افرادی که میخواند برند لاتین به ثبت برسانند، باید حتما کارت بازرگانی داشته باشند. 

mazloomiyan بازدید : 93 دوشنبه 29 بهمن 1397 زمان : 11:41 نظرات

    به چه شرکت های سهامی گفته می شود؟

در قانون تجارت  آمده است که، در شرکت های سهامی کلیه سرمایه شرکا به قسمت های برابری به نام سهام تقسیم می شود که همین مقدار سهام میزان مسئولیت هر یک از شرکا را مشخص می نماید. شرکت های سهامی حداقل با 3 نفر تشکیل می شوند و به دو دسته سهامی عام و سهامی خاص تقسیم می شوند.

ثبت شرکت سهامی عام 

در این دسته از شرکت های سهامی یک قسمت از سرمایه شرکت از طریق فروش اوراق قرضه در بازار بورس تامین  می شود. برای تاسیس شرکت سهامی حداقل میزان سرمایه  5 میلیون ریال می باشد. هنگام تاسیس شرکت های سهامی عام باید بازرسین ، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل مشخص شود که انتخاب هریک از این ارکان قوائد خاصخود را دارند. نام یک این دسته از شرکت ها نیز باید شامل عبارت سهامی عام باشد. هنگام    تاسیس و ثبت شرکت سهامی عام باید سی  و پنج درصد از سرمایه نقدی شرکت در حسابی به نام شرکت واریز شده و رسید آن به اداره ثبت شرکت ها تحویل گردد. 

ثبت شرکت سهامی خاص

تمامی سرمایه شرکت سهامی خاص توسط موسسین شرکت تامین می شود و برخلاف شرکت سهامی عام این دسته از شرکت ها قادر به چاپ اوراق قرضه نمی باشند. باید توجه داشته باشید که در نام شرکت های سهامی خاص نیز حتما باید عبارت سهامی خاص وجود داشته باشد.  برای ثبت شرکت سهامی خاص دست کم سرمایه شرکت باید مبلغ یک میلیون ریال باشد و همانند دسته قبلی سی وپنج درصد از این سرمایه نقدی باید در حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس سرمایه گذاری شود. 

mazloomiyan بازدید : 129 دوشنبه 29 بهمن 1397 زمان : 10:11 نظرات

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 48
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 75
  • بازدید سال : 2,235
  • بازدید کلی : 15,331